Amikor megszületik a kisbabád, az első hónapokban, néha még később is igénye lesz az éjszakai etetésre, így éjszakánként neked is 3-4 vagy esetleg 5 óránként ébredned kell.

Az alvás hiánya viszont kimerültséghez vezet, így jó ha figyelsz az alábbiakra. Próbálj aludni Te is mikor a baba alszik. Ha ez nem sikerül,  akkor legalabb délután feküdj le egy kicsit, csukd be a szemed. Még ha nem is alszol el, pihenj. A házimunkában ne próbáld magad utolérni, most a baba a legfontosabb. Eleinte fo szaladni a háztartás, de ne foglalkozz vele, majd később mindenre fog időd jutni.

Jó, ha tudod, hogy az újszülöttek kezdetben nem tudnak még különbséget tenni nappal és éjszaka között, mégis sok csecsemő, ha a szülők odafigyelnek rájuk, szépen kialakíthatnak rendszeres szokásokat, és egyfajta napirendet mind az alvásban, mind az étkezésben. Ahogy növekszik a baba egyre kevesebbet alszik nappal, és az éjszakai időszak alvása hosszabbá válik, mert ritkábban eszik. Sok csecsemő már három hónapos korára átalussza az éjszakát. Néhányuknak viszont segíteni kell, hogy az alvási szokásai megfelelően alakuljon ki és ne legyen fordított napirend.

Mit tudsz tenni?

Ne használj erős fényű lámpát, helyette egy gyenge fényforrás pl: sólámpa tökéltes lesz

Halkan beszélj a babához, így lassan megérti, hogy most éjszaka van és előbb-utóbb elkülöníti ez a két napszakot

Próbáld meg kialakítani az alvási időszakokat. Ez azért is fontos, mert ha közösségbe fog kerülni, ott is lesz egy napirend, aminek része lesz egy délutáni alvás. Ugyanakkor a napirendnek azért is lesz jelentősége, mert minden fontos cselekvést magába fog foglalni.pl: fürdetés, átöltözés, szoptatás, játszás, lefekvés stb.

Etetés és büfiztetés után tedd be a kiságyába. Halgass vele halk zenét, használj zenélő forgót, énekelj neki.

Sok családban a baba szülőkkel egy szobában alszik. Valljuk be őszintén ez megnyugtat bennünket, hiszen halljuk  a szuszogását, figyeljük őt, még álmunkban is. Előbb-utóbb azonban elérkezik az idő arra, hogy külön szobába, az ő kis birodalmába költöztessük. Ez általában 6 hónapos korra tehető. Ekkor a babák nagy többsége már átalussza az éjszakát. Amennyiben a baba elaludt, nem kell állandóan ellenőrizgetni, hogy hogyan alszik. Sok szülő fél, hogy megfázik este a baba, ezért, ha te is ettől tartasz inkább rakd őt hálózsákba. Neked is kell az éjszakai mély alvás, mert napközben a gyermekeddel kell lenned, így muszáj lesz pihenned. Összefoglalva az alábbiak segíthetnek neked az alvási problémák kiküszöbölésében:

Alakíts ki napirendet a babánál pl: öltözés, játék, séta, étkezés, alvás, fürdetés stb.

Ha későre tehető a lefekvési idő pl: este 11 óra, akkor ezen változtatnod kell. Naponta 15-30 perccel fektesd le előbb a gyermeked, amíg elfogadható időpontot nem sikerül kialakítanod számára. Jó, ha este 8-9 óra körül már alszik.

Ha este sír a baba, várj egy kicsit, mielőtt bemennél hozzá.

Este szoptatáson kívül más teendőt ne végezz a baba körül, és használj gyenge fényforrást, vagy egyáltalán ne kapcsolj lámpát.

Ne feledd, minden rajtad múlik. Ha te határozott vagy, és a baba ezt érzi, nem lesznek éjszakai alvási problémáitok. Ugyanakkor az is nagyon fontos, hogy te is pihenten ébredj, mert a kisbabádnak szüksége lesz rád.